3Często wskazuje się, że wadą pozycjonowania jest to, że należy powtarzać je co jakiś czas. Rzeczywiście, najlepsze efekty będzie można osiągnąć tylko wtedy, gdy zadania promocyjne będą co jakiś czas powtarzane. Tylko wtedy będzie można liczyć na to, aby dana strona internetowa dawała nam najlepsze wyniki i tym samym zyski, ponieważ będzie ona znajdowała się na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Zazwyczaj jest tak, że za pojedyncze działania dotyczące pozycjonowania nie przyjdzie zapłacić nam wiele. W wielu przypadkach jakieś efekty można zauważyć, ale nie będą one zazwyczaj zadowalające. Wtedy pomoże tylko częstsze pozycjonowanie oraz dobre zoptymalizowanie strony, aby mogła ona była być lepiej odczytywana przez roboty wyszukiwarek i tym samym mogła być też częściej odwiedzana i bardziej popularna. W związku z tym często zastanawiamy się nad tym, jak często należy przeprowadzać pozycjonowanie. Zazwyczaj najlepiej będzie ponawiać je co miesiąc, gdy chcemy, aby witryna utrzymywała się w czołówce. Czasami może też być to okres dwóch miesięcy. Zazwyczaj stosowne wyliczenia dotyczące tej kwestii mogą zagwarantować nam przedsiębiorstwa zajmujące się pozycjonowaniem. Przygotują one dla nas cały harmonogram pozycjonowania i pokażą, jaka częstotliwość będzie tutaj najlepszym rozwiązaniem.