google-semPozycjonowanie daje nam obecnie mnóstwo interesujących zalet, ale nie jest ono również wolne od wad. Przyjrzyjmy się im nieco bliżej. Przede wszystkim należy wskazać, że wiele będzie tutaj zależne od tego, jakie interesują nas efekty, ponieważ czasami jest tak, że w niektórych przypadkach pozycjonowanie jest strzałem w dziesiątkę, w innych z kolei nie odnosi takich spektakularnych efektów. Zacznijmy od tego, że pozycjonowanie jest taką metodą promocji, która nie jest jednorazowa. Zatem aby móc osiągnąć dobre efekty, trzeba będzie też zdecydować się na serię działań pozycjonujących, aby były one optymalne oraz długo się utrzymywały. Najczęściej jest tak, że osoby, które chcą, aby ich strona była dobrze widoczna w wyszukiwarce internetowej, podpisują specjalne umowy z firmami pozycjonującymi, które pozwalają im na niższe płatności. Następną wadą pozycjonowania jest to, że jego efekty nie są widoczne od razu. Wynika to ze specyfiki prowadzenia takich działań promocyjnych, ponieważ wykorzystują one mechanizmy działania wyszukiwarek internetowych. Zazwyczaj trzeba będzie poczekać około trzech lub czterech tygodni, aby można było zobaczyć rezultaty. Oprócz tego czasami trudno pozycjonuje się strony bez zwykłego tekstu, ale oparte na technologii flash, zatem nie jest to idealna metoda dla wszystkich.